Er søkeagentene dine presise nok? Går du glipp av relevante prosjekter? Eller har du andre spørsmål?
Vi tilbyr alle kunder gratis tilgang til personlig support for å sikre at dere får fullt utbytte av plattformen vår.
Bestill enkelt og raskt en gratis servicegjennomgang, hvor en av våre Customer Success-spesialister sammen med deg går gjennom oppsettet ditt, finjusterer søkeagentene og favorittlistene dine, og svarer på alt du måtte lure på.
Bestill en samtale i kalenderen til høyre
Du finner også svar på mange av de viktigste spørsmålene om funksjoner og bruk av databasen i vår selvhjelps-FAQ nedenfor.
I menyen velger du Prosjekter og anbud. Her har du mulighet til å søke i to databaser: projsketer og anbud.
Du søker prosjektorientert i prosjekt-databasen. Her har du mulighet til å finne relevante bygge- og anleggsprosjekter.
I anbud søker du utelukkende i de anbudene som samsvarer med søket ditt. Dette inkluderer også anbud som ikke er knyttet til konkrete prosjekter. Inkludert vedlikeholdsarbeid på veier, vinterservice, driftstjenester mm.
Du velger hvilken database du ønsker å søke i over søkeresultatene på knappen prosjekter | anbud.
Søker du etter et bestemt prosjekt eller anbud ved navn, må du bruke søkefeltet.
Du kan filtrere søket ditt under Filtrer søk ved å krysse av for søkekriteriene. Dette bidrar til å begrense søket. Søkeresultatene vil nå vises til høyre for søkefeltet i forhåndsvisning.
Du kan tilbakestille søket ved å klikke på nullstill filtre øverst til høyre i søkefeltet.
Du har muligheten til å sortere søkeresultatene dine basert på ulike kriterier.
Til høyre for databaseknappene prosjekter og anbud finner du kategorisorteringsknappen.
Her kan du prioritere visning av prosjektene etter fire kategorier:
Ved siden av kategorisortering finner du to piler. Du kan endre rekkefølgen på sorteringen ved å klikke “pil opp” eller “pil ned”.
Hvis du for eksempel sorterer etter «publisert», vil du som standard se de nyeste publiserte prosjektene eller anbudene først. Hvis du deretter velger å klikke på pil ned, vil du i stedet se dem i omvendt rekkefølge, slik at de eldste prosjektene eller anbudene vises først.
En Søkeagent er en funksjon der du kan lagre prosjektsøkene dine og få kontinuerlige oppdateringer når prosjekter som samsvarer med dine spesifikasjoner legges til Prosjektagenten.
Hvis du ønsker å lagre prosjektsøket ditt, må du opprette et filtrert søk under Prosjekter og Anbud.
Når du har opprettet et filtrert søk, kan du lagre dette søket som en søkeagent ved å klikke Lagre søkeagent over søkeresultatene.
Fyll inn en tittel som matcher søket ditt og velg om du vil motta varsler med oppdateringer daglig, ukentlig eller umiddelbart.
Når du oppretter en søkeagent er det i utgangspunktet kun du som vil motta oppdateringer fra søkeagenten i innboksen din og kun du som har tilgang til søkeagenten i ditt personlige dashbord.
Du har imidlertid også muligheten til å dele søkeagentene dine med kollegene dine.
Du deler søkeagenten din ved å gå til dashbordet og klikke på tannhjulet ved siden av søkeagenten du vil dele.
Du har deretter to alternativer for deling:
1. Del søkeagenten med utvalgte kolleger
Er dere flere som samarbeider om prosjektovervåkingen, kan du også dele søkeagenten med utvalgte kolleger. Dette gjør du ved å legge til e-posten deres i tekstfeltet under ‘Søkeagent tilgjengelig for’.
2. Del søkeagenten med hele bedriften din
Hvis du bare trenger én søkeagent som alle i bedriften må ha tilgang til, kan du dele søkeagenten med hele bedriften din. Dette gjør du ved å klikke på ‘Velg alle i bedriften’-knappen. I dette tilfellet vil alle brukere i bedriften din kunne motta varsler og oppdateringer fra søkeagenten.
Du kan alltid få en oversikt og redigere søkeagentene dine på dashbordet.
Du kan sette opp varsler når du oppretter en ny søkeagent. Her må du velge å motta varsler med oppdateringer daglig, ukentlig eller umiddelbart.
Vær oppmerksom på at du vil motta e-postvarsler for hver av søkeagentene dine, og at de ikke vil bli kombinert i én e-post.
På dashbordet ditt kan du alltid redigere varslingsoppsettet ved å klikke på tannhjulene ved siden av søkeagentens navn.
På dashbordet ditt får du full oversikt over dine søkeagenter, favorittlister, bedriftsagenter og bedriftslister.
Her kan du kontinuerlig finne oppdateringer om dine lagrede prosjekter og få en oversikt over artikler om prosjektene du følger.
Du kan motta varsler når det er oppdateringer om prosjektene og selskapene du følger. På denne måten er du alltid oppdatert på nyheter om prosjektene og om selskapene du følger er involvert i nye prosjekter eller samarbeid.
Du kan velge hvor ofte du vil motta varsler ved å gå til dashbordet ditt. Her må du, ved å klikke på tannhjulet fra den aktuelle listen, definere preferansene dine for hvordan og hvor ofte du vil motta oppdateringer.
Du kan skrive notater for det enkelte prosjekt eller bedrifter ved å klikke på Opprett nytt notat på venstre side. Derved kan du skrive dine egne kommentarer til prosjektet.
Når du har opprettet og skrevet et notat, vil notatet automatisk bli delt med alle brukere fra din bedrift.
Finner du et prosjekt som er irrelevant for deg, har du muligheten til å skjule prosjektet.
Du skjuler et prosjekt ved å klikke på stoppikonet, som du finner nederst på prosjektet i søkeresultatene.
Prosjektagenten støtter ikke direkte Excel-utvinning, men vi tilbyr en åpen API som kan settes opp for å trekke ut akkurat de dataene du ønsker.
Du kan be om en demo for å få mer informasjon om hvordan dette fungerer.